Åsiktsinlägg; falska folk.

Observera att detta inte är ett inlägg riktat mot fd. klubbledaren, medlemmarna som lämnade eller mot min egna klubb. Systrar förevigt håller jag fast vid och jag skulle aldrig skriva ett så kallat hatinlägg mot min egna klubb. Använde endast OW som exempel på hur falskt folk kan bete sig.
 
Nu tänker jag skriva ett åsiktsinlägg angående något jag tänkt på ett tag.
Jag äger OW och för inte så längesedan var OW jorviks perfektaste klubb, det gick en månad och nästan ingen lämnade, vi nådde en kö på 75 pers, många kom på events och chatten blinkade som fan. Jag fick höra rätt så ofta att OW är en familj, världens bästa vänner, kommer aldrig lämna, roligaste klubben, älskar er osv. Men sen så lämnade min klubbledare pga att hon inte riktigt trivdes och vad hände sen, halva klubben lämnade och mejlen strömmade in med förklaringar såsom "åh jooo, älskar verkligen ow men jag orkar inte vara med på aktiviteter", "jag trivs inte här längre", "jag vill ta en paus", "orkar inte vara med i en klubb på sommaren", "jag var bara med för denhär o denhär personens skull" listan görs lång. Jag anklagar inte klubbledaren som lämnade utan dessa idiotiska förklaringar som jag fått.
Senare ser jag på olika bloggar och i självaste spelet att personen som tidigare sagt exempel "jag orkar inte komma på events" gått med i en annan klubb och syns på många bilder under aktiviteter. Ren dubbelmoral. Man kan fan känna lukten av den.
Att säga jag älskar dig eller kalla någon för sin syster, det är starka ord, så är det inte sanningen så är det bättre att hålla käft istället. Jag tar sånt hårt.
 
Tänk på vad ni säger till andra.
 
Slutligen, kära OW, ni kommer förevigt att ha en plats i mitt hjärta. Även ni som lämnat.

Kommentarer
Anonym

Klok inlägg. Jag fattar inte att jag tänkte lämna! Tycker det är rätt oschysst att säga att man vill ha klubbpaus och inte orkar (exempel) med klubb och sedan går man direkt med i en annan och är extremt aktiv där. Så tycker jag ;)

2013-07-17 10:10:04
Natalie Season

2013-07-17 10:54:47
URL: http://natalieseason.blogg.se
Kate Mistwood

Bra skrivet :)

2013-07-17 12:43:42
URL: http://katemistwood.blogg.se
Matilda Greenstone

Jag är Anonym ^^

2013-07-20 11:43:04
URL: http://skydancers.blogg.se
Matilda Greenstone

Tillägg: Sedan beror det ju på om man trivs i klubben och liknande ;)

2013-07-20 11:44:44


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0