Galopperar med Frosty för första gången

Tjenare,
dagens träning med Frostbeauty, som faktist är hans första träning, gick väldigt bra för att vara första gången. Trots att han tidigare idag spurtade iväg och hoppade över bommarna så är jag oerhört nöjd & stolt över honom! Han har varit så lugn och fin genom sadelvänjningen och cavalettibommarna. Härnäst på vårat schema står löshoppning, vänja honom vid vardagliga föremål, rida ut med honom runt vingården, rida ut en längre sträcka, och sedan ska jag utbilda honom hoppning! Ihhh ser verkligen fram emot det, han är en toppenponny har jag märkt! :D Jag och Reed kommer utbilda honom i hopp och sedan kommer han utbildas dressyr. Han kommer även att få åka på en eller två träningsläger! :D
 
Travade runt längs ytterspåret.
 
 
Travade över bommarna ett varv.
 
Efter sista bommen fattade jag höger arbetsgalopp, och så bra han lyssnade på mina hjälper! *-*
 
 
Nu ska vi ta transporten hem! :)
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0