Presentation av Daydreamer

Daydreamer är ett morgansto på 11 år. Hon är 1.65 i mankhöjd. Hon föddes i Jorvik och tränades i militären för att bli arméhäst. Vid 6års ålder lämnade hon Jorvik som en militärhäst för Jorvikiska armén. Efter två år ute på resa kom armén tillbaka till Jorvik, och det visade sig att Day inte trivdes alls som militärhäst. Hennes ryttare, som var väldigt godhjärtad och älskade Daydreamer av hela sitt hjärta gjorde valet som skulle vara bäst för Day. Han lät henne omskolas till ridponny och säljas till en ridskola, eftersom att hon är väldigt förtjust i barn.
 
Efter några månader på ridskolan i Södra Jorvik, började den snälla och pigga lilla häst förvandlas till en elak ridskolehäst. Ridskolan var inte särskilt erfarna av sig, och hade köpt en för liten sadel till Day. Den hade gett henne ryggvärk så att hon börjat bocka när man rider och bitas och sparkas varje gång man sadlar henne. Ridskoleägarna förstod inte problemet och sålde vidare Day, där hon hamnade hos min mamma. Mamma jobbar som veterinär och förstod genast problemet. Daydreamer fick vård och en bättre sadel, och vips, förvandlades hon till den glada lilla häst som hon alltid varit. Till en början reds hon endast av min mamma, men hon blev för upptagen med jobbet så att hon inte hade tid för henne, så jag fick bli hennes ryttare. Jag var inte särskilt glad i Day från början, men eftersom att tiden tickade iväg så blev vi tightare och tightare. Idag trivs hon super här hos mig och vi satsar stort på dressyr och det älskar hon!
 
Såldes september 2013 till sin förra ägare.
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0