Presentation av Thunderblaze

För 19 år sedan föddes Ture i norra Sverige en kall och stormig natt. Sekunden han öppnade ögonen och såg världen för första gången uppstod kraftig åska och han fick namnet Thunderblaze.
 
Thunderblaze aka Ture är mitt nyaste tillskott i stallet, köpte honom i juni månad 2013. Han är en svensk nordhäst importerad från Sverige. Ture är 1.76 i mankhöjd och 19 år gammal. Han användes förut som arbetshäst uppe i Norrland, men ägaren dog av ålder och hans släktingar sålde honom vidare till ett bra och kärleksfullt hem någonstans i omtyckta Jorvik. Jag köpte honom av Jenna i Moorland i utbyte mot att hålla nybörjarlektioner i två veckor.
Trots sin ålder är Ture piggast av alla hästar i mitt stall! Han studsar, hoppar, springer hit och dit så fort sadeln är på. Han brinner för terräng men gillar mest av allt uteritter och att mysa i stallet. Jag satsar inte på att tävla med honom, men älskvärd är han!
 
Stals vid inbrott augusti/september 2013.
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0