Sitter upp för första gången på Frostbeauty

Det är tidig morgon och jag har promenerat ner med Frosty till moorland för att sitta upp på honom för första gången. Valde att göra det på morgonen för det är tomt då och det skulle bli lugnare för honom. Ska rida runt honom lite i cavalettin och trava över bommarna m.m. Ska testa galopp senare idag.
Efter att jag suttit upp på honom fick han panik och skutta iväg, men det tog inte särskilt lång tid innan jag återfick kontrollen och han stod lugn & stilla framför första bommen. Det gick väldigt bra när jag skulle skritta över bommarna. I traven gick första bommen galant, men plötsligt så fick han ett rus och hoppade över varenda bom med en marginal som skulle kunnat platsa bra i VM hahaha. Försöker mer senare idag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu vet jag att jag kan sitta på honom men cavalettibommar är visst till för att skutta över. (:

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0