Presentation av Icebelle

 
 
Icebelle kallas Bellan och är en new forest ponny, kategoriserad C-ponny. Hon är ett 14årigt sto och föddes på jorvik 29/9 år 1999 av Thomas Moorland. Under hennes uppväxt som både föl och åring var hon inte alls busig och svår att rida in. Vid 4 års ålder var började Catherine Moorland med Bellans inridning. Det gick förvånansvärt bra och man han knappt blinka innan hon hade blivit sadelvan, longerats och lärt sig grunderna. Någon månad efter att hon fyllt 5 år var Catherine klar med inridningen och reslutatet var en prima ponny, duktig och viljestark.
 
Någon gång vintern 2011 anlände jag till Jorvik med min familj för att gå i skolan och främst spendera mitt liv med jordens mest magnifika varelse. En kall vinterdag promenerade jag genom Silvergladebyn och fann en annons uppklistrad på en anslagstavla.
 
"Duktig, intelligent och sällskapligt ponnysto söker skötare med minst 5års riderfarenhet. Nuvarande ägare finner inte tid men vill mer än gärna behålla henne. Icebelle finnes i moorland."
 

Redan samma dag promenerade jag ner till moorland och pratade med Thomas angående att bli skötare på Icebelle. Han sa att han gärna ville se hur jag förbereder henne för ridpass och se mig rida en sväng i paddocken. Med glädje tog jag emot uppdraget och började göra henne i ordning.
Jag skrittade henne ut i paddocken och testade både trav, galopp en och annan dressyrrörelse och hoppade två hinder på 75cm. Att rida på Bellan var som att rida på rosa moln och rena rama drömmen!
 
Efter den så kallade lektionen sa Thomas att jag och Bellan såg ut att vara som klippta & skurna för varann, och fick bli hennes skötare. Varje dag i 6 månader promenerade jag från mitt hem, som då var Silvergladebyn, ner till moorland för att sköta och rida henne.
Sommaren 2012 anordnade Moorland Stables ett ridläger för flickor & pojkar i alla åldrar. Jag anmälde mig och önskade Bellan som ridlägerponny. Den sommaren var den bästa i mitt liv, och jag fick en hel del nya vänner.
I september 2012, samma dag som Bellan fyllde 13, så erbjöd Thomas mig att köpa henne för lägre pris än vad hon egentligen var värd. De hade kommit fram till att dom inte längre hade tiden och ryttaren som krävdes för en så underbar ponny. Överlycklig tackade jag ja, och sen den dagen har hon och jag blivit bästa vänner. Bellan har lärt mig så mycket och tillsammans har vi utvecklat oss i alla grenar och vunnit många championat. Hon var, är och kommer alltid att vara min drömponny och läromästare!
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0