Presentation av Frostbeauty

 
Frostbeauty är en Welshponny av Cobtyp, alltså sektion C. Frosty som han kallas, är 4 år och under inridning av mig. Han är en busig hingst, men jag planerar att kastrera honom efter inridningen. 
Frosty är en busig unghingst med hett temperament. Hittils har jag bara sadelvänjt honom och longerat med utrustning, men jag har än inte suttit upp på honom. Vi har dock försökt med lite natural horsemanship och även löshoppat, där han for rakt över hindrena som en raket. Han är väldigt svår att kontrollera i främst hoppning och dressyr, då han blir väldigt energisk och behöver en bestämd hand. För övrigt har han ett underbart sinne och fantastiskt galoppsteg. Frosty använder sig också av en helt amazing hoppteknik med en sån kraft i bakbenen. Hittils har vi inte släppt honom ute, bortsett från hagen.
 
Frosty är en renrasig welsh med mycket arab i blodet. Han är född i Vingården och har bott där hela sitt liv. Hans föräldrar är två framgångsrika welshponnyer som vunnit många championat och fått höga poäng i utställningar. Fadern har även vunnit JM (jorvikiska mästarskapen) två gånger med ryttaren Reed Kessler, som var Frosty's första ägare och nu hjälper mig med inridningen av en okontrollbar unghingst.
Jag älskar verkligen Frosty av hela mitt hjärta, det var kärlek vid första ögonkastet och jag hoppas att han stannar med mig förevigt!

Kommentarer
Hedvig Mcfield

Hej! jag undrar hur du gör för att få bilderna på sidan (på dina hästar) att bli länkar?

//Hed

Svar: Hej, det var min kompis som hjälpte mig med det, men först måste du gå in på stilmallar och under #side som står i orange text så finns width, det talet som står bredvid width är bredden på bilderna i sidomenyn. Du måste då gå in på något redigerings program och beskära bilderna till bredd x_ _ _ (antal siffror som stog bredvid width). Sedan går du in på inlägg, laddar upp bilden, trycker på ändra redigerare nere i hörnet och kopierar texten. Sedan går du in på kodmallar, startsida och klistrar in texten under . Det är så hon gjorde, om jag minns rätt! :3
/ Daphne

2013-07-06 13:02:06
URL: http://hedvigmcfield.blogg.se
Nik

Läst alla presentationer,låter som riktigt prisvärda hästar för det dom har :D gulliga Ture! :D Ture e ju absolut sötast :D!

2013-07-10 12:21:35
URL: http://Nikkisstarworld.blogg.se
Idiis

Jag har en sådan häst som heter Frostbelle :)

2013-12-30 11:55:39
URL: http://horseheart.bloggo.nu


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback
RSS 2.0